Известие

Collapse
No announcement yet.

Да отварям ли гаража или не...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Да отварям ли гаража или не...

    Здравейте колеги (и колежки). От известно време следя форума (ако може да се нарече следене с тоя бавен интернет...) и чак сега се престраших да пиша с надеждата да не бъда нахокан понеже има вече малко писано по темата. Преди да разкажа за проблема малко история:
    Откакто се помня баща ми има Алфета 1.6 77 година. Правил съм какви ли не ремонти по нея, от смяна на чистачки до цялостен ремонт на двигателя, а от половин година насам се сдобих с моята красавица 155-та. И от тогава се почнаха проблемите (главно от към безпаричието за части), но последната и изцепка ме вкара в болница за няколко дена, а именно гръмна кранчето на парното и понеже някой майстор през годините е решил, че предпазната пластмаса тежи много я е спестил и... да кажем че изгарянията не са приятни . Както и да е... От там се почна търсенето на проблема:
    Свалих всичките маркучи и тръби с идеята че може да има нещо запушено но уви, няма. Термостара прегледах- работи безупречно. Говорих с много майстори и по запознати хора и ми казват че няма как да надува от гарнитурата на главата понеже маркучите не са ми твъеди, и когато гръмна карах с отворена капачка на казанчето(не е оставала без вода просто смених старото оригинално кранче с ново марка Birth понеже леко сълзеше от към о-пръстените на оста която движи клапана вътре и съм забравил да я завия като я обезвъздушавах). Изолирах парното за да покарам малко понеже доста от тях ми казаха "Тия клапани са менте може заради това да е гръмнал" но пък колата вдига до 100-105 градуса температура отскоро а в началото не мърдаше над 90. Та въпроса ми е според вас има ли смисъл да слагам ново кранче с надеждата да не гръмне или да отворя главата и да оправя мизериите в двигателя понеже аз съм на мнение че надува ?
    Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

  • #2
    Ако надува ,маркучите ще са твърди.. а ако надува толква да изтрещи кранчето то дося да ти е гръмнал някой и друг маркуч. Смени кранчето и покарай така,но се убеди че всичко е наместено и стегнато,след кат опокараш известно време иди в някой сервиз да ти видят системата като е гореща. Има едни лентички дето се пъхат в разширителния съд да се види дали има наличие на изгорели газове в антифриза
    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
    EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
    NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

    Comment


    • #3
      Смених кранчето днеска и нямаше никакви проблеми докато не я напънах малко колата (над 5000 оборота) и пак гръмна добре че тоя път имам предпазната пластмаса.
      Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

      Comment


      • #4
        чек ися малко,че ни хвърли в размисли. Маркучите не са ти твърди а колата фърля кранчета така ли. Как точно гръмна това кранче ?? Ако го изхвърля от мястото където е то значи има проблем там според мен а не в охладителната система...
        EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
        EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
        NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
          чек ися малко,че ни хвърли в размисли. Маркучите не са ти твърди а колата фърля кранчета така ли. Как точно гръмна това кранче ?? Ако го изхвърля от мястото където е то значи има проблем там според мен а не в охладителната система...
          Май май-как ще гръмне това кранче? То ако колата е загряла толкова, че да стане на пара антифриза, че да гръмне....Колега, опитай се да вържеш маркучите към радиатора на пряко-с една муфичка и да изолираш по тоя начин парното. Обезвъздуши си ситемата и покарай-ако пак грее и "гърми" отнякъде, значи проблемът е по-сериозен. Но и аз смятам като дон пепоне, че нещо при монтажа на кранчето има проблем

          Comment


          • #6
            Започвам да си мисля, че проблемът е големия радиатор отпред, не парното в колата.
            Имаш ли парно като загрее колата, преди 5000?


            Даването на газ, води до пристрастяване!
            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
            Volvo V50 2.0D by RuBig

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
              Започвам да си мисля, че проблемът е големия радиатор отпред, не парното в колата.
              Имаш ли парно като загрее колата, преди 5000?
              Големия радиатор няма как да е проблем преди да е отворил термостата (просто няма циркулация през него)!
              Нестава ясно кога "гърми" кранчето на загряла кола (90 градуса) или на загряваща все още кола...
              Интересно е и как така без капачка на разширителния съд е избило...

              (за протокола само, аз за 1 месец два пъти гърмях гарнитура на главата като втория път всичко стана когато беше в обороти двигателя! Резултата е изхвърляне на налягането през капачката на разширителния съд и... големия радиатор (тои и от старост се предаде в последствие) )
              Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 11:12.
              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

              Comment


              • #8
                Значи кранчето гърми при загряла напълно кола (90 градуса) и по точно при високи обороти (над 4500-5000). Не е от монтажа понеже самия кран нали се състои от 2 части слепени- точно те се разлепят и от там гърми иначе от към монтажа няма никакви грижи. А колкото до греенето преди да сменя крана последния път бях изолирал парното директно отвън от тройниците за изпарителя (забравих да спомена че съм на газ но изключвам версията да надува изпарителя понеже е чисто нов на няма и месец BRC) и ми направи впечатление че загря до пред последното деление на стрелката колата.

                P.S. Маркучите към изпарителя са вързани правилно не са обърнати също и маркучите към радиатора за парното.

                P.S.2 Сега като си помисля преди 2-3 месеца ми беше гръмнал един маркуч. Този който излиза от термостата и влиза в металната тръба която минава под колекторите, но не му обърнах внимание понеже помислих че е от старост.

                ---------- Post added at 11:40 ---------- Previous post was at 11:36 ----------

                Furious 155 Парно си имаше интересното е обаче че когато работоше на място колата духаше хладно дори и да е загряла и почваше да духа топло чак когато я държа на около 2000 оборота.
                Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

                Comment


                • #9
                  Определено имаш проблем с циркулацията, провери термостата
                  EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                  EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                  NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                    Определено имаш проблем с циркулацията
                    тук е проблема,
                    а и мисля че включването на изпарителя има също голямо въздействие над липсата на парно/циркулация.
                    Също е добра идея да се види и водната помпа, дали си върши работата, все пак е кола на доста години.


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от boro2006 Покажи съобщение
                      Значи кранчето гърми при загряла напълно кола (90 градуса) и по точно при високи обороти (над 4500-5000). Не е от монтажа понеже самия кран нали се състои от 2 части слепени- точно те се разлепят и от там гърми иначе от към монтажа няма никакви грижи. А колкото до греенето преди да сменя крана последния път бях изолирал парното директно отвън от тройниците за изпарителя (забравих да спомена че съм на газ но изключвам версията да надува изпарителя понеже е чисто нов на няма и месец BRC) и ми направи впечатление че загря до пред последното деление на стрелката колата.

                      P.S. Маркучите към изпарителя са вързани правилно не са обърнати също и маркучите към радиатора за парното.

                      P.S.2 Сега като си помисля преди 2-3 месеца ми беше гръмнал един маркуч. Този който излиза от термостата и влиза в металната тръба която минава под колекторите, но не му обърнах внимание понеже помислих че е от старост.

                      ---------- Post added at 11:40 ---------- Previous post was at 11:36 ----------

                      Furious 155 Парно си имаше интересното е обаче че когато работоше на място колата духаше хладно дори и да е загряла и почваше да духа топло чак когато я държа на около 2000 оборота.
                      Повечето маркучи са се цепили при мен... От старост е!
                      Провери си защо температурата отива толкова нагоре при теб!
                      При мен парното на празен ход също нее на 100% но това нее заради изпарителя, а заради годинките и запушването на радиаторчето...
                      Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 12:20.
                      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                        Провери си защо температурата отива толкова нагоре при теб!
                        Водна помпа или въздух според мен...
                        Alfa 155 1.9TD '97 EX
                        Alfa 166 2.4 JTD EX
                        Alfa 156 2.4 JTD

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от pace Покажи съобщение
                          Водна помпа или въздух според мен...
                          Или недостатъчно антифриз...
                          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                          Comment


                          • #14
                            Ако колегата не бе казал че при изолирано радиаторче на парното дига температура,щях да заложа на него,но в случая си мисля че термостата му е дал фира в затворено положение и при загряла (под налягане) система и в обороти помпата му прави дебит + вече създалото се налягане и затворен термостат и бум.... , странното е ,че гърми кранчето а не някой дърт маркуч.

                            Ако има как да се закачи един манометр на някой маркуч преди или след парното и да се види колко надува в обороти на загряло...
                            EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                            EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                            NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                              Ако колегата не бе казал че при изолирано радиаторче на парното дига температура,щях да заложа на него,но в случая си мисля че термостата му е дал фира в затворено положение и при загряла (под налягане) система и в обороти помпата му прави дебит + вече създалото се налягане и затворен термостат и бум.... , странното е ,че гърми кранчето а не някой дърт маркуч.

                              Ако има как да се закачи един манометр на някой маркуч преди или след парното и да се види колко надува в обороти на загряло...
                              Да де обаче... Автора на темата е написал, че е думнало когато нее имал капачка на разширителния съд! Според мен просто колицата му по някаква причина прегрява и от там стават всички тея нещица...
                              Перки пускат ли се вообще?!
                              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                              Comment

                              Working...
                              X